Hikari napisał:
¦piewaj±cy Tora! XD O matko, nie wiem, co mnie bawi³o: czy sam fakt, ¿e on ¶piewa, czy dobór repertuaru, czy jego g³os, czy jeszcze co¶ innego. Ale wydaje mi siê, ¿e wokal ma przyjemny, pomijaj±c pewne niedoci±gniêcia. ^_^ Jak mog³a¶ tak opisaæ Shou?! Najgorsze jest to, ¿e trafi³a¶ w samo sedno. xD
"Rakuen Baby" ¶piewane przez Torê sta³o siê jedn± z najczê¶ciej odtwarzanych przeze mnie piosenek w ogóle, co podpowiada mi mój last.fm i totalna sieka w g³owie tym spowodowana xDDDD Pozytywna, oczywi¶cie! Za ka¿dym razem, jak Tora ¶piewa "Minna say what" automatycznie wyrzucam ramiona w górê i wo³am razem z Shou "What!" (czujê siê wtedy równie niedorozwiniêta, ale co tam!). Rany, ten kawa³ek w wykonaniu Tory daje mi tyle rado¶ci, ¿e to a¿ niewiarygodne xDDD. Ma bardzo przyjemny g³os, o niecodziennej barwie :3.
Hikari napisał:
Majowego odcinka jeszcze nie widzia³am. Na necie go nie znalaz³am.
Znalaz³am! Dzisiaj nie chce mi siê ogl±daæ, ale wrzucam linki -->
I czê¶æ,
II czê¶æ,
III czê¶æ
& IV czê¶æ.
Hikari napisał:
Pamiêtam, ¿e w jednym z odcinków Alice Nine Channel bodaj¿e Tora, Shou oraz Hiroto mieli zapisaæ na tablicach poprawnie "thursday". Najbli¿ej by³ Shou (który, moim zdaniem, najlepiej radzi sobie z angielskim w¶ród cz³onków A9), za to Hiroto odlecia³ gdzie¶ w stronê "therthday".
Trefne "therthday" napisa³ Tora ;).
To, ¿e Shou najlepiej sobie radzi to mnie nie dziwi, w koñcu wplata w teksty angielskie s³owa~ Swoj± drog±, jestem bardzo ciekawa, jak wygl±da napisanie takiego tekstu... Shou (czy jakikolwiek inny wykonawca) wybiera sobie obojêtnie jakie japoñskie s³owo i zamiast niego wciska angielskie czy jak? XDDD
Hikari napisał:
Ubolewam nad GLASS SKIN i Dozing Green w wersji angielskiej na UROBOROSIE.
Zawsze omijam te dwa kawa³ki podczas s³uchania "UROBOROS", uszy mnie bol± :').
Hikari napisał:
Ja jeszcze usprawiedliwiam A9 tym, ¿e to by³ singiel na ich 9. rocznicê
Um, nie pomy¶la³am w ten sposób. Wiesz, chêæ kupienia singla w wersji z ka¿dym cz³onkiem zespo³u jeszcze zrozumia³abym, gdyby te zdjêcia by³y jakie¶ super-ekstra-hiper-wypasione, a one s± zwyczajnie paskudne x_x S± super-ekstra-hiper tylko pod jednym wzglêdem - pokrzywdzenia ch³opaków Photoshopem TT^TT.
Hikari napisał:
ile bym da³a, by zobaczyæ Alice Nine w Europie...
Ja te¿ ;____; Ale nie traæmy nadziei, Gazety ruszy³y siê spoza Japonii, mo¿e i Arisu wypuszcz±...
A jak tam wra¿enia po przes³uchaniu singla? O "Shooting Star" ju¿ pisa³am, ale jak tam "Affection"? :3 Mi druga z piosenek te¿ przypasowa³a, naprawdê nie mogê siê doczekaæ pe³nego albumu~ Chocia¿ najpierw wydaj± best "Alice Nine Complete Collection Ⅱ 2010-2012", p³yta ma ukazaæ siê 21 sierpnia :).
I jak tam reakcja na Hiroto w czarnych w³osach? Szczerze mówi±c... Pon to Pon, zawsze jest uroczy, ale nie podoba mi siê w czerni u.u
W najbli¿szych dniach postaram siê wrzuciæ t³umaczenie wywiadu komentuj±cego "Shooting Star", je¿eli kto¶ chce :3
P.S. - Hikari, dosta³a¶ mojego maila?
Offline
Za ka¿dym razem, jak Tora ¶piewa "Minna say what" automatycznie wyrzucam ramiona w górê i wo³am razem z Shou "What!" (czujê siê wtedy równie niedorozwiniêta, ale co tam!). Rany, ten kawa³ek w wykonaniu Tory daje mi tyle rado¶ci, ¿e to a¿ niewiarygodne xDDD. Ma bardzo przyjemny g³os, o niecodziennej barwie :3.
Je¿eli s³uchanie tego sprawia ci tyle rado¶ci, to najwa¿niejsze. :3 Dobry utwór na poprawê humoru. ;)
Co do majowego Arisu Nine Channeru, pó¼niej te¿ go znalaz³am (¼le szuka³am...). Nie ogl±da³am go ca³ego, ale z t± przesad± to chodzi o fragment, gdy Hiroto zbyt mocno oberwa³? Wygl±da³o to na do¶æ nieprzyjemne. o.o Je¿eli tak, to siê nie dziwiê. W ogóle ca³a ta idea z zadawaniem bólu nie do koñca do mnie przemawia³a od samego pocz±tku...
Trefne "therthday" napisa³ Tora ;).
To, ¿e Shou najlepiej sobie radzi to mnie nie dziwi, w koñcu wplata w teksty angielskie s³owa~ Swoj± drog±, jestem bardzo ciekawa, jak wygl±da napisanie takiego tekstu... Shou (czy jakikolwiek inny wykonawca) wybiera sobie obojêtnie jakie japoñskie s³owo i zamiast niego wciska angielskie czy jak? XDDD
To by³ Tora? Mój b³±d. ^^'
Te¿ mnie zastanawia, jak oni pisz± te teksty. Czasami te¿ wplataj± ca³e zdania, a przynajmniej siê staraj±. Chyba maj± angielski w szko³ach, ale na jakim poziome? Mam wra¿enie, ¿e kiedy¶ Japoñczycy (muzycy) radzili sobie lepiej z angielskim. ^^' Pewnie kiedy¶ nie mieli a¿ tylu zapo¿yczeñ z jêzyka angielskiego.
Hiroto w czarnych?! O_O Wystraszy³am siê! Nie wiedzia³am! xD W³a¶nie w³±czy³am czerwcowy odcinek i wygl±da TAAAAK dziwnie. To Japoñczyk, wiêc powinien wygl±daæ normalnie, ale tak tam czarno, zupe³nie inaczej. To Tora powinien wróciæ do czerni! W³a¶ciwie kiedy¶ Hiroto wspomina³, ¿e chcia³by siê przefarbowaæ na czarno, ale waha³ siê. Jednak zrobi³ to, no nieeeee. Móg³ zacz±æ od br±zu, po co od razu tak drastycznie? XD W blond by³o mu du¿o lepiej.
Najpierw szuka³am na oficjalnej jego nowych zdjêæ, ale nie znalaz³am. Zmienili do¶æ mocno uk³ad strony i szatê graficzn± pod shooting star.
Co do Affection - na pocz±tku jak zawsze mieszane uczucia, ale nie jest z³a. :3 Powiedzia³abym, ¿e ¶rednia. Shou i jego "ooooh yeeeaaaah", przera¿aj±ce. XD I to "c'mon c'mon c'mon, c'mon", hahahaha.
Gdy gdzie¶ przeczyta³am, ¿e wydaj± best of, wystraszy³am siê, ¿e zamierzaj± siê rozpa¶æ. ^^'' Na szczê¶cie to nie best tego typu... ufff. Mo¿e to przewra¿liwienie, bo -OZ- siê rozpadaj±? T^T Jutro graj± ostatni koncert... T-T
W najbli¿szych dniach postaram siê wrzuciæ t³umaczenie wywiadu komentuj±cego "Shooting Star", je¿eli kto¶ chce :3
*podnosi ³apkê* :3
PS. Dosta³am twojego maila. Przepraszam, ¿e tak d³ugo nie odpisywa³am, w³a¶nie wesz³am na pocztê, by to zrobiæ i zobaczy³am, ¿e kto¶ siê odezwa³ tu na forum. Ostatnio nie mam na nic czasu. D:
Offline
Um, obejrza³am odcinek i poza tym, ¿e widok ch³opaków sprawi³ mi mnóstwo rado¶ci - ¶mia³am siê do nich nie maj±c pojêcia o czym rozmawiaj± xDDD -, to faktycznie, mo¿e tym razem przesadzili~ Takie pytanko: czy ch³opaki z Arisu pojawiaj± siê w A9 Channel regularnie, tzn., ka¿dy z cz³onków jest co jaki¶ czas? Zauwa¿y³am, ¿e chyba zawsze jest Tora i Shou, a jak to wygl±da dalej? Bo np. Nightmare te¿ maj± podobny show, a Sakito (gitarzysta) pojawi³ siê w nim bodaj¿e... raz XDDD.
Hikari napisał:
Chyba maj± angielski w szko³ach, ale na jakim poziome?
Tak, maj± angielski i to w zasadzie chyba przez d³ugi czas swojej edukacji, skoro podczas egzaminów wstêpnych na uczelnie wy¿sze jest ten jêzyk wymagany ;). No ale znaczna czê¶æ muzyków nie dokoñczy³a nawet szko³y ¶redniej, wiêc na to chyba nie ma jakiej¶ okre¶lonej regu³y. Jak jakiemu¶ muzykowi zale¿y, to siê nauczy prywatnie, a niektórym totalnie nie zale¿y. No có¿~
Hikari napisał:
To Japoñczyk, wiêc powinien wygl±daæ normalnie, ale tak tam czarno, zupe³nie inaczej. To Tora powinien wróciæ do czerni!
W zasadzie to teraz chyba obaj wrócili do czerni ;D -->
Hikari napisał:
Shou i jego "ooooh yeeeaaaah", przera¿aj±ce. XD
Dok³adnie xDDD
Ok., wrzucam wywiad. By³ gotowy od zesz³ego tygodnia, ale nie mog³am siê zebraæ, ¿eby go wrzuciæ, przepraszam .///.
[INTERVIEW] Alice Nine “ „shooting star”, wydali¶my co¶, co jest mi³e do ws³uchania i wczucia siê, ale w ¶rodku nie jest spokojne”
Alice Nine, wydaj±ce 3 nastêpuj±ce po sobie wydawnictwa. Porównuj±c je z ich debiutem 9 lat temu, przezwyciê¿aj±c wiele zwrotów, byli w koñcu w stanie swobodnie zawrzeæ to, „czym jest dzisiejsze Alice Nine” na wszystkich tych singlach. Pierwszy singiel, nazwany „Daybreak”, drugi – „SHADOWPLAY” i ostatni „shooting star”, jako podsumowanie fali wydawnictw, w której doskonale ukazali co¶ ¶wie¿ego. Chcieliby¶my dostarczyæ Wam ten wywiad, w którym mówi± o „shooting star” wydanym 29 maja i o „Chcieli¶my unikn±æ, bardziej ni¿ czegokolwiek innego, zaszufladkowania typu „To jest taki rodzaj rockowej ballady, któr± robi Alice Nine””. Ponadto, celebruj±c ich 9 rocznicê, BARKS kontynuuje 9 s³ów kluczowych, realizuj±c je w 3 nastêpuj±cych seryjnie projektach. W tym miesi±cu zapytali¶my cz³onków o trzy tematy: „KRYZYS”, „NIEBO & PIEK£O” oraz „¦WIAT”. Sprawd¼cie wywiad.
--- By³em zaskoczony “shooting star”. To stylowa ballada raczej z domieszk± R&B.
Shou: Przed „Daybreak” mieli¶my piosenkê balladow± „Niji to Yuki” (wydan± 21 grudnia 2011). „Niji to Yuki” by³a napisana zgodnie z zasadami ballady, jak± móg³by stworzyæ zespó³ rockowy, wiêc dla nas jako zespo³u wydanie kolejnej ballady, przez rozpoczêciem, tym razem stanêli¶my przed najwiêksz± trudno¶ci±, polegaj±c± na tym, w jaki sposób mogliby¶my stworzyæ inny rodzaj ballady.
Saga: W³a¶nie dlatego tym razem nie mogli¶my kontynuowaæ, dopóki nie zyskali¶my ¶wiadomo¶ci tworzenia ballady jako zespó³ rockowy. „Niji to Yuki” by³o rockow± ballad± prowadzon± przez dwie bli¼niacze gitary, tak wiêc dlatego w³a¶nie stworzyli¶my co¶ innego, bêd±c ¶wiadomymi potrzeby „¶wie¿o¶ci”.
--- Wiêc to dlatego poszli¶cie w kompletnie innym kierunku w aran¿acji, której dot±d nie zrobi³ rockowy zespó³.
Hiroto: Nie, nie my¶lê, ¿e to jest zupe³nie „nie-rockowe”. Gdy s³uchasz brzmienia, które dopiero zosta³o wyprodukowane, móg³by¶ skategoryzowaæ je jako brytyjski rock. Nie jako „nie do¶æ zniekszta³cone brzmienie gitar równa siê rock”. Podczas produkcji scenicznej, nie my¶leli¶my tylko o wy³±czeniu naszych dokonañ w rocku. To, co dla nas wa¿ne, to miejsce, w którym jeste¶my w stanie tworzyæ co¶ tchn±cego ¶wie¿ym uczuciem, samym siê tym ekscytuj±c.
Shou: Na pocz±tku, to by³a ballada brzmi±ca znacznie bardziej jak ballada. Ale wtedy pomy¶leli¶my, aby j± przearan¿owaæ, z my¶l±: „By³oby wspaniale, gdyby¶my wszystko zniszczyli”.
Saga:Za pierwszym razem, kiedy nagra³em demo, piosenka bardziej przypomina³a j-pop. I wtedy producent, z którym wspó³pracowali¶my nad „Daybreak”, Hiraide-san, zapyta³ jakich zmian chcieliby¶my dokonaæ. Ogólnie rzecz bior±c, czy piosenka nie by³aby ³atwiejsza w odbiorze, gdyby¶my dali producentowi woln± rêkê?”. Od tamtej pory, po³±czyli¶my ró¿ne pomys³y i piosenka stopniowo sta³a siê awangardowa.
--- Nie byli¶cie zdenerwowani podczas produkcji?
Saga:Zawsze koñczy siê tak, ¿e wprowadzamy nerwowy nastrój.
Hiroto: To jest najstraszniejsza czê¶æ. To dlatego, ¿e chcieli¶my unikn±æ, bardziej ni¿ bardziej ni¿ czegokolwiek innego, zaszufladkowania typu „To jest taki rodzaj rockowej ballady, któr± robi Alice Nine”.
Saga:Kiedy wczuwali¶my siê w „Mentalnie, to nie jest rock, prawda?”. W tym sensie, ta piosenka jest rockowa.
Shou: My¶lê, ¿e w pojêciu „umys³u”, to jest najbardziej rockowa piosenka spo¶ród wszystkich 3 singli.
Hiroto: W pojêciu procesu produkcji, te¿ tak przypuszczam.
Shou: Koncepcj±, jak± mieli¶my pracuj±c nad „SHADOWPLAY”, by³o ‘jak stworzyæ piosenkê, która zadowoli³aby fanów’, wiêc kieruj±c siê pojêciem „umys³u”, to by³a najbardziej popowa piosenka. Pomimo tego, jak ostro brzmia³a. „shooting star” ma przyjemne dla ucha intro, ale sama w sobie jest naprawdê rockowa. To nie tylko za³o¿enie, ale jeste¶my zadowoleni, ¿e mogli¶my krok po kroku i¶æ naprzód, my¶l±c „Czy¿ to nie jest dobre?”.
Tora: Zamiast tworzyæ zamys³, producent powiedzia³ „To jest dobre, nie?” i kiedy my pomy¶leli¶my to samo, to zupe³nie by wystarczy³o. Rzeczy jak „Nie mo¿esz tutaj u¿yæ ¿adnych innych akordów poza tymi”, zdarzaj± siê ca³kiem czêsto. Pomimo tego, on powiedzia³, ¿e wszystko bêdzie ok. tak d³ugo, jak bêdzie to dobrze brzmia³o. W ten sposób producent zachêci³ nas do kontynuowania pracy.
--- Zastanawiam siê, czy to z racji tego, jakim typem producenta jest Hiraide-san. Pracuj±c z nim, stworzyli¶cie „Daybreak” i „shooting star”, które brzmi± wspaniale i stylowo, inaczej od tego, co Alice Nine wyda³o w wcze¶niej.
Tora: Przepraszam, w koñcu wydali¶my piosenki tego typu (¶miech).
“Pamiêtam rozmowê na temat chêci stania siê zespo³em, który mo¿e uczyniæ naszych fanów dumnymi z nas, kiedy mówi± “S³ucham Alice Nine”” Shou
--- Uuuch… (wielki, cierpki u¶miech). Jakkolwiek, osobi¶cie uwa¿am, ¿e to w porz±dku, je¶li chcecie tworzyæ stylowe piosenki, które by³yby balansem dla dobrego wygl±du, jaki sob± reprezentujecie od jakiego¶ czasu.
Saga:Nasi juniorzy mówili to samo. Mówili, ¿e nasze utwory s± niewyrafinowane (cierpki u¶miech).
Shou: Na pocz±tku zupe³nie mieli¶my image idoli, ale wtedy zwrócili¶my siê ku bardziej formalnemu b±d¼ klasycznemu piêknu.
Saga:Ale nie byli¶my zespo³em, który tworzy³ tylko niewyrafinowane piosenki… przy okazji, czy ostatnio aby w koñcu nie zbli¿yli¶my siê do naszych bie¿±cych nastrojów?
Hiroto: Tymczasem, by³y tak¿e czasy, gdy osi±gnêli¶my punkt, w którym ka¿dy z nas na powa¿nie wsi±k³ w swój ulubiony rodzaj muzyki. I by³ tak¿e czas, kiedy byli¶my zaprzeczeniem typowych „idoli”, o którym wspomnia³ Shou-kun.
--- Czy nie pomy¶leli¶cie, ¿e pomimo sprawiania wra¿enia “idoli”, to by³o w porz±dku, o ile mogli¶cie potwierdzaæ to, ¿e jeste¶cie zespo³em rockowym podczas koncertów?
Wszyscy: Nie jeste¶my tak utalentowani…
Shou: Kiedy wydali¶my „RAINBOWS” (6 sierpnia 2008), rozmawiali¶my w studio o tym, jak zawstydzaj±ce by³o to, jacy byli¶my. Tak tylko miêdzy cz³onków zespo³u. Czy nie by³o chwil, kiedy twoi przyjaciele pytali ciê „Czego teraz s³uchasz?” a ty czu³e¶ siê zawstydzony odpowiadaj±c, ¿e s³uchasz idoli? Pamiêtam rozmowê z tamtego czasu na temat chêci stania siê zespo³em, który mo¿e uczyniæ naszych fanów dumnymi z nas, kiedy mówi± „S³ucham Alice Nine”; zespo³em, który sprawi, ¿e bêd± mogli powiedzieæ „S³ucham naprawdê fantastycznej muzyki”.
Nao: … jeste¶my tacy powa¿ni, Hmm? (u¶miech) Jak niewinnie…
Tora: Odk±d jeste¶my zespo³em rockowym, wszystko, o czym my¶leli¶my, to jak tworzyæ ¶wietn± muzykê. Nie my¶leli¶my o u¿ywaniu naszej fizycznej atrakcyjno¶ci, nigdy nie martwili¶my siê o to, jak okropnie wygl±damy. Pomy¶leli¶my, ¿e bêdziemy w stanie sprzedawaæ p³yty tworz±c tak± muzykê, jak± lubimy najbardziej, bez ustalania jakiejkolwiek strategii. Mieli¶my taki rodzaj pewno¶ci.
Shou: Powaga i niezdarno¶æ, któr± ukazywali¶my w obliczu tego rodzaju muzyki, to bardzo „nasze”. To dlatego teraz, przeszli¶my przez to wszystko i musieli¶my staæ siê jednolici, wydali¶my „shooting star”, co jest mi³e do ws³uchania i wczucia siê, ale w ¶rodku nie jest spokojne.
Nao: Jeste¶my ch³opakami przypominaj±cymi go³±bki. Na zewn±trz – ro¶liny, ale kiedy we¼miesz kês, jeste¶my pe³nokrwi¶ci w ¶rodku.
Saga:Alice Nine jest jak ch³opaki przypominaj±cy go³±bki?!
Nao: Jest takie nowe co¶, nazywane „Szparagowo-bekonowi faceci”. Faceci, którzy wydaj± siê „ro¶linni”, kiedy „miêsni” ludzie ich widz±.
Hiroto: Dlaczego takie jedzeniowe kwestie ci±gle pojawiaj± siê w tych 3 nastêpuj±cych wywiadach? (¶miech)
--- Alice Nine ma tak± przerwê miêdzy ich zewnêtrznym wygl±dem a tym, jacy s± w ¶rodku.
Shou: Kiedy na pocz±tku stworzyli¶my zespó³, nie lubili¶my atmosfery, któr± czuli¶my, kiedy wpasowali¶my siê w kr±g Visual kei. To dlatego, tak bardzo jak tylko mogli¶my, jako Alice Nine utrzymywali¶my Visualowy image, który pokazywali¶my na powierzchni. To dlatego, ¿e my¶la³em, ¿e nasz± misj± jest rozpowszechnianie Visual kei na ca³ym ¶wiecie. Ale nawet gdy nasz wygl±d zewnêtrzny by³ taki, jak wtedy, kiedy przyjrzysz siê zespo³owi, zobaczysz, ¿e jeste¶my powa¿nymi stoikami je¶li chodzi o muzykê.
--- Wiêc Alice Nine kompletnie zamieni³o siê w go³±bka!!
Shou: Przepraszamy za to (k³ania siê)
Tora: Nie skoñczysz tego na powa¿nie przeprosinami (wszyscy siê ¶miej±).
Saga:To dlatego, ¿e wewnêtrzn± czê¶ci± jest natura ludzka i ta czê¶æ z nas wycieka.
Shou: Tak wiêc, od teraz bêdziemy kontynuowaæ w taki nachalny sposób z Hiroto-sanem ca³y czas unosz±cym brwi?
--- Nie, nie, to nie o tym mówi³em (¶miech).
Saga:Mam wra¿enie, ¿e jeste¶my takim zespo³em, który robi wy³om ko³o pó¼niej trzydziestki lub czterdziestki, podczas gdy nasza ludzka natura wycieka (¶miech).
Hiroto: Ale to dlatego, ¿e nie byliby¶my tym, kim jeste¶my teraz, gdyby¶my nie stworzyli „shooting star”. Ostatnio zespó³ znajduje siê w przyjemnej sytuacji.
Tora: W zupe³no¶ci rozumiem, ¿e osi±gnêli¶my pu³ap 9 lat, ale nie mo¿emy powiedzieæ, ¿e stworzyli¶my co¶ dobrego sami z siebie. Gdyby zabrak³o kogo¶ z naszego otoczenia, nie zrobiliby¶my tego. Tak wiêc jeste¶my naprawdê wdziêczni ludziom dooko³a nas. To by³o dobre, to co teraz powiedzia³em (¶miech).
Saga:Nie potrzebujemy s³owa na podsumowanie (¶miech).
--- Kontynuuj±c, mamy 3-miesiêczn± seriê nastêpuj±cych projektów celebruj±cych 9 rocznicê Alice Nine, w której to badamy Alice Nine u¿ywaj±c 9 s³ów kluczowych. Mamy 3 s³owa tak¿e dla tej edycji.
◆ No.7 [KRYZYS]
--- Momenty, których do tej pory do¶wiadczyli¶cie, a które sprawi³y, ¿e czuli¶cie, ¿e macie KRYZYS?
Shou: To by³o wtedy, gdy przegl±da³em video z naszego wystêpu w Kokusei Forum, który dali¶my na nasz± 5 rocznicê. Czu³em, ¿e to by³ kryzys. My¶la³em „Ta piosenka jest okropna”. To by³o tak okropne, ¿e nie mog³em nawet zrozumieæ, co takiego okropnego w tym by³o. Ale czu³em siê ¼le, bo wci±¿ wtedy dorastali¶my. Od tego punku, zaje¿d¿ali¶my siê, ¿eby æwiczyæ nasze piosenki.
Hiroto: Kryzys, to…
Tora: Hiroto bêd±cy tak popularnym, czy¿ to nie kryzys? (¶miech)
Nao: Tak jak przewidywa³em, jego poczucie zagro¿enia jest inne od naszego~ (¶miech)
Saga:On jest jak gwiazda rockowa z przesz³o¶ci.
Hiroto: Nie, ale chcia³bym byæ popularny do tego stopnia (¶miech). Dla mnie, to moment tu¿ przed naszym wystêpem w Nippon Budokan (6 stycznia 2011). My¶la³em, ¿e jestem skoñczony. Nie mog³em niczego czuæ, napisaæ ¿adnej piosenki. My¶la³em, ¿e nie mam tego, co powinienem by wystêpowaæ w Budokanie i serio to mnie wykañcza³o. Wtedy te¿ nie my¶la³em, ¿e jestem popularny (¶miech). Ale kiedy wyst±pili¶my w Budokanie, od¿y³em.
Tora: Mia³em kilka operacji – nogi, szyja, ale ponadto, momentem, w którym poczu³em, ¿e mam kryzys by³ wtedy, gdy mój tato powiedzia³ mi, ¿e „Alice Nine bêdzie jego najmniej lubianym zespo³em”.
Saga:Oko³o miesi±ca temu, moja grzywka ca³kiem sporo uros³a. Podczas tego czasu naprawdê czu³em siê nie¶mia³y. Czu³em, ¿e to by³ mój kryzys.
Nao: Ostatni rok by³ dla mnie okropny. Moja w±troba nie mia³a siê dobrze. Wyniki wskaza³y B. W ka¿dym razie, „nie mogê byæ w zespole rockowym nie mog±c piæ!”, tak my¶la³em. „Nie ma mowy, nie mogê ci±gn±æ tego dalej w ten sposób”. Kiedy mia³em to w g³owie, tego roku po kolejnych badaniach okaza³o siê, ¿e wszystko jest ok. To mnie uspokoi³o.
--- Wszyscy macie badania?
Tora: Poniewa¿ jeste¶my zdrowym zespo³em rockowym.
Nao: Nie mo¿emy robiæ rocka, je¶li nie jeste¶my zdrowi.
◆ No. 8 [NIEBO I PIEK£O]
--- Opowiedzcie proszê o momencie, gdy czuli¶cie siê prawie jak w NIEBIE I prawie jak w PIEKLE podczas waszych wystêpów.
Shou: Koncert jest dla mnie rzecz± pe³n± rado¶ci, wiêc zwykle to jest NIEBO. Nawet teraz pamiêtam wystêp, jaki dali¶my tu¿ po za³o¿eniu zespo³u, to by³o w Takadanobaba Area. Chwila, w której kurtyna siê podnios³a i zobaczy³em te b³yszcz±ce oczy publiczno¶ci, to wyry³o siê g³êboko w mojej pamiêci. Z tak± sam± energi± nasza aktywno¶æ wzrasta³a i wtedy mieli¶my nasz pierwszy samodzielny koncert w Ebisu Liquid Room. Jad±c na tej energii i wchodz±c na scenê naszego pierwszego samodzielnego koncertu, spodnie naszego wokalisty zosta³y rozdarte na kroczu i pozosta³y takie przed wszystkimi… To by³o PIEK£O (wszyscy obecni g³o¶no siê ¶miej±). Mao-san z SID widzia³ ten wystêp i skomentowa³ „To by³ cholernie gwa³towny koncert” (wszyscy g³o¶no siê ¶miej±).
Hiroto: Piekielny moment podczas koncertu… to trudne.
Tora: „Dlaczego wci±¿ jestem taki popularny na koncertach?” Czy to nie PIEK£O? (wszyscy siê ¶miej±)
Hiroto: To nie tak! (¶miech) My¶lê, ¿e to by³o wtedy, kiedy mia³em wykonaæ gitarowe solo, ale d¼wiêk siê nie wydoby³. Bez namys³u rzuci³em gitar±, ale zanim to zrobi³em, pokrêt³o efektora odlecia³o. Mam wra¿enie, ¿e chwile, kiedy czujê, jakbym topi³ siê w swoich butach jest istniej±cym PIEK£EM, hah.
Saga:Robi³em ma³e rozeznanie i zobaczy³em video na YouTube o super-fantastycznym sposobie reakcji, gdy twój d¼wiêk siê nie wydobywa. Kiedy do¶wiadczasz trudno¶ci ze swoim instrumentem, musisz po prostu udawaæ, jakby nic z³ego siê nie dzia³o i odwróciæ siê do sekcji rytmicznej albo do innych cz³onków zespo³u graj±cych na instrumentach. Ludzie, którzy tak robi±, wygl±daj± super. Wiêc kiedy ja do¶wiadczam jakich¶ trudno¶ci, zostawiam to Nao-san.
Nao: Ja te¿ robi³em ma³e rozeznanie na YouTube na temat tego, jak radziæ sobie w sytuacjach, kiedy do¶wiadcza siê problemów z perkusj±. Dla pocz±tkuj±cych, kiedy macie k³opoty, wszystko, co musicie zrobiæ, to wyszczerzyæ zêby w u¶miechu (wszyscy siê ¶miej±). I wtedy, u¿ywaj±c pa³eczek, zwaliæ winê na innego cz³onka zespo³u! (wszyscy g³o¶no siê ¶miej±). Jest te¿ wiele innych sposobów.
Hiroto: Kiedy grali¶my “Akai Kazaguruma”, nie? Kiedy wystêpowali¶my z t± piosenk± w innej aran¿acji, ca³a widownia ¶piewa³a razem z nami. To by³o NIEBO, kiedy ¿yczy³em ka¿demu ¶piewaj±cemu z nami szczê¶cia.
Tora: Nie mam ¿adnych do¶wiadczeñ, które okre¶li³bym jako PIEK£O. Tylko raz nie mog³em wystêpowaæ z powodu mojej przepukliny. My¶lê, ¿e PIEK£O jest wtedy, gdy nie mogê wystêpowaæ, a NIEBO – gdy mogê.
Saga:W porównaniu do ciasnych miejsc, bycie w stanie wystêpowaæ w obszernych miejscach jest NIEBEM. Ale s± momenty, kiedy PIEK£EM jest to, ¿e d¼wiêk zamiera podczas mojego basowego solo.
Nao: Koncerty w ogóle s± NIEBEM. W dodatku, czujê siê jeszcze szczê¶liwszy podczas MC. PIEK£EM jest ten jeden moment – wystêp siê rozpoczyna, robiê swoje wej¶cie, siadam na sto³ku i odkrywam, ¿e nie mam przygotowanych pa³eczek. By³em taki speszony, mamrocz±c „To niedobrze” I wtedy ledwie co zd±¿y³em je z³apaæ pod koniec SE. To by³ jedyny piekielny moment.
◆ No. 9 [¦WIAT]
--- Pomy¶la³em, ¿e chcia³bym zapytaæ was o wasze do¶wiadczenia z wystêpów zagranic±.
Shou: Na pocz±tek, nie lubiê Japoñczyków, którzy s± totalnie, bezwarunkowo zauroczeni Zachodem. My¶la³em „Nie chcê jechaæ zagranicê”. Nie spodziewa³em siê, ¿e dostaniemy a¿ tyle zaproszeñ od zagranicznych fanów, którzy wspierali nas. Do tej pory byli¶my z wystêpami w 5 krajach, ale w nich wszystkich byli¶my pod g³êbokim wra¿eniem wszystkich fanów. My¶lê, ¿e dali¶my tylko minimaln± odpowied¼ tym ludziom, którzy nas zapraszali, dlatego od teraz chcia³bym daæ wiêcej wystêpów i spotkaæ wiêcej naszych zagranicznych fanów.
Hiroto: Ja tak¿e my¶lê, ¿e muszê popracowaæ, ¿eby byæ w stanie zagraæ zagranic±. Na pocz±tku, kiedy stworzyli¶my zespó³, powiedzieli¶my sobie, ¿e zrobimy wszystko, ¿eby pojechaæ do Osaki! To ten sam rodzaj wigoru tak¿e tym razem. Kultura w ka¿dym kraju jest inna, wiêc tak¿e podekscytowanie jest te¿ inne. Zastanawiam siê, czy zdo³am czy te¿ nie – do¶wiadczyæ wszystkich tych ró¿nic po drodze, je¿eli pojadê.
Tora: Niemniej jednak, mam ograniczenie maksymalnie 12 godzin w samolocie. Nie mogê zmru¿yæ oka w samolocie. Szczerze, wiesz, jakie to uczucie, kiedy tkwisz, ogl±daj±c ten sam film podczas lotu tam i z powrotem? (¶miech) Jednak naprawdê chcê pojechaæ.
Saga:Lubiê zagraniczne zespo³y, wiêc kiedy postawiê siê w tej sytuacji, to jest wiele zespo³ów, które lubiê, a które nie przyjecha³y do Japonii. Maj±c na uwadze, my¶lê, ¿e chcia³bym pojechaæ wszêdzie tam, gdzie jest to tylko mo¿liwe.
--- Kiedy wystêpowali¶cie za granic±, fani byli podekscytowani?
Saga:D¿akarta by³a numerem 1. Je¶li chodzi o najbardziej ¿ywio³owe reakcje w ca³ym moim ¿yciu w tym zespole. To by³o naprawdê niesamowite. Pomimo tego, ¿e to by³a tylko techniczna próba d¼wiêku, fani zaczêli wykrzykiwaæ ‘Alice Nine’.
Hiroto: Wszyscy naprawdê ¶piewali razem z nami z takim entuzjazmem! To by³ pierwszy raz w ogóle, kiedy mia³em widok na ca³± widowniê ¶piewaj±c± „FANTASY” wspólnie od pocz±tku do koñca. To s± rzeczy, które sprawiaj± mi rado¶æ zagranic±.
Nao: Jêzyk by³ inny, wiêc my¶la³em, ¿e bêdzie trudno z³apaæ kontakt. Ja sam by³em trochê zak³opotany, ale je¶li tylko mocno siê postaram przedstawiaj±c swój punk widzenia osobie, z któr± rozmawiam, chcia³bym otrzymaæ odpowied¼. Okazuje siê, ¿e mamy przyjació³ i rodzeñstwo wszêdzie dooko³a ¶wiata. My¶lê, ¿e nic siê nie zmieni nawet je¶li nasze jêzyki s± ró¿ne.
Swoje przemy¶lenia na temat wywiadu skonfrontujê z Waszymi, wiêc na razie powiem tylko tyle, ¿e nadal nie mogê przyzwyczaiæ siê do dziwnych zachowañ i skojarzeñ Nao @_@
P.S. - ja na Twojego odpiszê w poniedzia³ek, wybacz, ¿e nie mogê tego zrobiæ prêdzej -.-
Ostatnio edytowany przez Karou (2013-06-29 09:22:17)
Offline